Antalya, Ett historiskt centrum

På måndag bär det av till Turkiet och den historiska staden Antalya. Jag valde resmålet eftersom det var löjligt billigt och dessutom så är Antalya ett historiskt centrum. Allt från fort som har stoppat Alexander den store, Arabiska moskeer och murar uppkallade efter romerska kejare.

 

Själv har jag alltid tänkt mig Turkiet som arabvärldens Gran Canaria eller Mallorca, som ett turistparadis precis som precis som Thailand. Det är det också till viss del men Turkiets turistcentrum ligger bara några mil ifrån Antalya och det är självklart den svenska välkända orten Side. Det är mardrömmen men Antalyas historia lockar. Så som sagt på måndag åker jag och jag ser till att skriva lite go information men inte bara för er historiefrälsta jävlar.

Bild på stadens strand. Skulle vilja säga att på håll ser det ut som vilket turistparadis som helst frånsett dom gudomliga bergen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0