Jag försvann

Skolan är hektisk. Det är svårt att hantera privatliv och skola samtidigt. Även om jag har lätt för båda två så måste du hantera två stora saker samtidigt och det sägs ju att män inte kan göra det, två saker samtidigt.

Jag har börjat studera Buddhismen lite närmre. Den fascinerar mig. Dessutom så studerar jag romarna. Dom är också ett otroligt folk men inte alls så som Grekerna. Jag vet inte varför, det är bara så jag tycker.

Valborg blir valborg i år. Det innefattar någonting kul. Men det blir inte någon ynklig maj-brasa eller någon kortege.

Våran NO-lärare tog med oss ut och upp på en höjd så att man såg hela Göteborg. Då var jag lycklig. Man borde göra det oftare. Det regnade. Jag kände mig lycklig. Jag gick därifrån med ett leende. Jag vill inte försvinna någonstans längre. Åka iväg till något främmande land där det bor en massa idioter som man ska bli som. Det har jag verkligen inte lust med längre.


Kommentarer
Postat av: Sofie

jag fattar inte.

valborg och kortegen = kul.

MOWS lilla "utflykt" = kallt och onödigt.



Så ska det vara.

2010-04-29 @ 20:47:48
URL: http://gussviggo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0